24 Haziran 2015 Çarşamba

Nikon D7200 Özellikleri ve Tanıtım Filmi Üzerine Notlar






Hatırlarsınız Sony firmasının web sayfası bilgisayar korsanları tarafından hacklendi ve firmaya ait pek çok bilgiler basına sızdı, bunların içinden, şirket içindeki kadın erkek ayrımcılığının varmış olduğu nokta benim ilgimi çekti.

Şirketteki bütün üst yöneticiler erkek olduğu gibi kadın yöneticiler hem çok az hem de erkek yöneticilerden çok daha düşük maaş alıyorlardı. bütün bunları okuyunca firmaların reklam filmlerinde bu konuyu yani kadın erkek eşitliği konusunun nasıl gördüklerini merak etmeye başlamıştım. bu düşünceler içerisinde iken nikon d7200 tanıtım filmini seyrettim. izlenimlerimi sizinle paylaşayım.

Tanıtım filmini izlediğiniz zaman göreceğiniz gibi daha çok gezi fotoğrafçılığına yönelik, gezmeyi sevenler için çıkarılmış bir fotoğraf makinesi izlenimi veriyor.

Çünkü tanıtım filminin ilk görüntüleri elinde valiz ile seyahate çıkan birisi (bir kişi ve erkek, zaten film boyunca "tekil" erkek, "Çoklu erkek -futbolcu çocuklar-" tema'sının devam etmesi dikkatimi çekti) ve havaalanında uçaklarla başlıyor ardından gezerek devam ediyor, kadınlar film boyunca çok az görünüyorlar.

Tanıtım filminden, "yalnız seyahat eden erkeklerin" hem "gezsinler" hem "fotoğraf çeksinler" hem de "hemen paylaşsınlar" amacı ile "hedef kitle" olarak seçilmesi gibi bir sonuç çıkardım.

Teknik özelliklerini aşağıda okuyabilirsiniz.


D7200, DX formatında 24.2 megapiksel çözünürlüklü APS-C CMOS sensöre sahip.

Nikon D7200'de optik düşük geçirgenlikli filtre yer almıyor. Bu filtrenin olmadığı için daha keskin fotoğraflar çekilebiliyor, D7200'de Expeed 4 görüntü işlemcisi kullanılıyor. Bu işlemcinin Expeed 3'e kıyasla yüzde 30 daha hızlı olduğu belirtiliyor.

100-25.600 ISO hassasiyet aralık değerine sahip makine sadece siyah-beyaz çekimlerde ISO hassasiyeti 102.400'e kadar çıkıyor. 51 noktalı otomatik netleme sisteminin kullanıldığı D7200, saniyede 6 kare çekim hızına sahip. D7200'ün arka kısmında ise 1.229 milyon noktalı 3 ,2 inçlik sabit bir ekran yer alıyor.

MPEG-4 ve H.264 formatlarında 1080p (60, 50, 25, 24 fps) video kaydedebilen makinede yüzde 100 kapsama alanına sahip optik vizör ve dahili flaş bulunuyor.

Wi-Fi ve NFC bağlantı seçenekleriyle mobil cihazlara kablosuz görüntü aktarabilen D7200, su sıçramalarına ve toza karşı da dayanıklı.

Wi-Fi ve NFC haricinde makinenin bağlantı seçenekleri arasında USB 2.0, mini-HDMI, mikrofon ve kulaklık girişleri de mevcut. EN-EL15 lithium-ion pili tam şarj edildiğinde 1110 kare çekebilen makinenin boyut ölçüleri 136 x 107 x 76 mm, ağırlığı ise 675 gram.

Nikon 7200 tanıtım sayfası (ing.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder